«Το μικρό» είναι ένα εργαστήρι γραφής για το παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο και το νεανικό βιβλίο.
Το εργαστήρι απευθύνεται σε ενήλικες που αγαπούν τις ιστορίες για παιδιά, και ενδιαφέρονται να γράψουν για τα παιδιά.
Μέσα από τις θεματικές του εργαστηρίου θα έρθουν σε επαφή με τον κόσμο της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, θα ταξιδέψουν στην απαρχή του κόσμου των παραμυθιών, θα γνωρίσουν τις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στο παιδικό βιβλίο, θα παρακολουθήσουν τη δημιουργική διαδικασία της γραφής, θα μάθουν τεχνικές και μυστικά και θα γράψουν τις δικές τους ιστορίες για παιδιά και νέους.
Το εργαστήρι απευθύνεται σε ενήλικες που αγαπούν τις ιστορίες για παιδιά, και ενδιαφέρονται να γράψουν για τα παιδιά.
Μέσα από τις θεματικές του εργαστηρίου θα έρθουν σε επαφή με τον κόσμο της παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, θα ταξιδέψουν στην απαρχή του κόσμου των παραμυθιών, θα γνωρίσουν τις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στο παιδικό βιβλίο, θα παρακολουθήσουν τη δημιουργική διαδικασία της γραφής, θα μάθουν τεχνικές και μυστικά και θα γράψουν τις δικές τους ιστορίες για παιδιά και νέους.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
(12 εργαστήρια)
Φώτης Δούσος
«Η αισθητική της πλοκής»
Μια εισαγωγή στις τεχνικές ανάπτυξης της πλοκής στη παιδική λογοτεχνία.
Ασκήσεις, παραδείγματα, τεχνάσματα και εργαλεία για την αποτελεσματική άρθρωση μιας ιστορίας.
Η επίδραση της δομής στο ύφος και την ιδεολογία του κειμένου και αντίστροφα.
Θεοδώρα Κατσιφή
Τι κρύβει το κουτί;
Πώς φτιάχνονται οι ιστορίες;
Από πού έρχεται η έμπνευση;
Πώς κινητοποιείται η φαντασία;
Πώς διαχειριζόμαστε το ακατέργαστο μέσα μας;
Ας αφηγηθούμε μία ιστορία!
Εστιάζοντας στην παιδική μας φωνή, απελευθερώνουμε τα εκφραστικά μας μέσα και γράψε, σβήσε, επινοούμε τη δική μας ιστορία.
Έφη Λαδά
Διαδραστικό εργαστήριο.
- Μελέτη επιλεγμένων εικονογραφημένων βιβλίων.
- Η αντιμετώπιση του κειμένου από τον εικονογράφο.
- Τα χρώματα, το στήσιμο, οι κρυφές γωνιές της εικόνας, η οπτική σε σχέση με το κείμενο
- Μελέτη διαφόρων τεχνικών εικονογράφησης.
- Δημιουργία storyboard.
Δημιουργώντας ένα Βιβλίο από τη ματιά του εικονογράφου.
Διαδραστικό εργαστήριο.
- Η δύναμη της εικόνας και η αφήγηση της ιστορίας με λίγα ή περισσότερα λόγια.
- Η θέση του κειμένου μέσα στην εικόνα και ο χώρος που καταλαμβάνει.
- Με ποιο τρόπο γίνεται η οργάνωση, ώστε να υπάρχει μια σωστή και αισθητικά άρτια σχέση κειμένου και εικόνας σαν αποτέλεσμα στο βιβλίο.
- Συζήτηση-δημιουργία, πάνω σε κείμενο με λίγα λόγια και πως θα αντιμετωπιστεί αυτό με εικονογραφική ματιά.
Πέτρος Πανάου
Πρώτη Συνάντηση – «Δεν ξέρω από πού ν’ αρχίσω!»
Σε μια αφήγηση, η αρχή είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι, αφού αυτή παίζει σημαντικό ρόλο στο να ελκύσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη και συχνά καθορίζει ακόμα και την απόφαση του αναγνώστη να διαβάσει ολόκληρη την ιστορία ή όχι. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να ξεκινούμε μια αφήγηση με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο που μπορούμε να εφεύρουμε. Όπως αναφέρει κι ο Ralph Fletcher, η πρόκληση είναι να δώσουμε στην ιστορία μας την πιο ταιριαστή και ταυτόχρονα ελκυστική αρχή. Διαβάζοντας ως συγγραφείς διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους άλλοι συγγραφείς έχουν επιλέξει να αρχίσουν τις ιστορίες τους, θα αναγνωρίσουμε όλες τις διαφορετικές επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας και την επίδραση που αυτές μπορεί να έχουν στον αναγνώστη. Στο δεύτερο μισό του εργαστηρίου, θα χρησιμοποιήσουμε μια τεχνική παραγωγής ιδεών και θα γράψουμε την αρχή μιας ιστορίας με διαφορετικούς τρόπους, ψάχνοντας για την πιο κατάλληλη και ελκυστική αρχή στην αφήγησή μας.
Δεύτερη Συνάντηση – «Όλα αυτά είναι λεπτομέρειες!»
«The bigger the issue, the smaller you write», μας συμβουλεύει ο Richard Price. Η δεξιοτεχνία με την οποία χρησιμοποιούμε την λεπτομέρεια στη γραφή μας μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια καλή και μια εκπληκτική ιστορία. Η τέχνη στη χρήση της λεπτομέρειας έγκειται στο πόσο στοχευμένα την εντάσσουμε στο κείμενό μας. Διαβάζοντας ως συγγραφείς διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους άλλοι συγγραφείς έχουν εντάξει τη λεπτομέρεια στις ιστορίες τους, θα αναγνωρίσουμε όλες τις διαφορετικές επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας και την επίδραση που αυτές μπορεί να έχουν στον αναγνώστη. Στο δεύτερο μισό του εργαστηρίου, θα δουλέψουμε πάνω στο κείμενο που θα έχουμε ξεκινήσει στην πρώτη μας συνάντηση, προσθέτοντας λεπτομέρειες σ’ αυτό. Τέλος, θα διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους κάποιοι συγγραφείς χρησιμοποιούν τη λεπτομέρεια για να συνδέσουν την αρχή και το τέλος της ιστορίας τους και θα επιχειρήσουμε να γράψουμε κι εμείς κάτι ανάλογο.
Απόστολος Πάππος
«Σκέψεις και ερωτήματα για το παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο στη προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία»
Πρώτη συνάντηση
Με ποια κριτήρια και ποιοι διαλέγουμε ένα βιβλίο για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας;
Ποια είναι τα συνήθη λάθη που συναντά ένας εκπαιδευτικός σε βιβλία που θέλει να δουλέψει στην τάξη;
Θα πρέπει ο συγγραφέας να γνωρίζει το κοινό που απευθύνεται;
Ποια βιβλία έχουμε ανάγκη σήμερα, που να αφορούν στα παιδιά προσχολικής και στα παιδιά πρωτοσχολικής ηλικίας.
Πώς αξιοποιούμε ένα παιδικό βιβλίο στο σπίτι και την τάξη;
Δεύτερη συνάντηση
Τι κάνει ένα βιβλίο για παιδιά καλό; Πώς το καταλαβαίνουμε;
Πόσο κομβικής σημασίας είναι η εικονογράφηση;
Μπορεί ένα κακό βιβλίο να αγαπηθεί από τα παιδιά;
Που αποκλίνουν και που συγκλίνουν τα κριτήρια που θέτει ένας εκπαιδευτικός με τα κριτήρια που θέτει ένας βιβλιοκριτικός;
5 βιβλία πέρα από τον τόπο και τον χρόνο που θα μπορούσαν να είναι οδηγοί μελέτης και έμπνευσης για επίδοξους συγγραφείς.
Σίσσυ Τσιφλίδου
Ορίζοντας την παιδική λογοτεχνία και τα είδη της.
Τρόποι ανάγνωσης και γραφής.
Στην πρώτη μας συνάντηση θα έχουμε την ευκαιρία μια μικρής αλλά πολύ ουσιαστικής διαδρομής: Ξεκινώντας μέσα από την ιστορική αναδρομή του όρου «παιδική λογοτεχνία» θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τους παράγοντες που συντέλεσαν στη συγκρότηση του όρου στο πέρασμα του χρόνου. Ταυτόχρονα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε ερωτήματα που αυτόματα αναδύονται όπως: Υπάρχει ένας κοινός τόπος όπου η λογοτεχνία για ενήλικες συναντιέται με τη λογοτεχνία για παιδιά; Ποιος γράφει βιβλία για παιδιά; Από πού αντλεί τα θέματά του και σε ποιον ουσιαστικά απευθύνεται; Στη συνέχεια θα γνωρίσουμε αντιπροσωπευτικά είδη, όπως το παραμύθι, το διήγημα, το μυθιστόρημα και τα βιβλία γνώσεων.
Στη δεύτερη συνάντησή μας θα γνωρίσουμε και θα συζητήσουμε βιβλία που εκπροσωπούν χαρακτηριστικές κατηγορίες του εικονογραφημένου βιβλίου και θα διαπιστώσουμε τον τρόπο που η εικόνα συνεργάζεται με το κείμενο ή αποτελεί από μόνη της, όπως στα silent books, μια ιδιαίτερη αφήγηση. Στη συζήτηση αυτή θα παρουσιαστούν χαρακτηριστικά δείγματα εικονογραφημένων που αφορούν και στις ενδιαφέρουσες κατηγορίες των διαηλικιακών βιβλίων ή των challenging picture books, εκείνων που με τις πολυμεσικές τους φόρμες, τα ιδιαίτερα καλλιτεχνικά στυλ και την εισαγωγή νέων θεμάτων προκαλούν σε διαφορετικό βαθμό το παιδί να ανακαλύψει νοήματα βαθύτερα κρυμμένα στον ιστό της αφήγησης.
(12 εργαστήρια)
Φώτης Δούσος
«Η αισθητική της πλοκής»
Μια εισαγωγή στις τεχνικές ανάπτυξης της πλοκής στη παιδική λογοτεχνία.
Ασκήσεις, παραδείγματα, τεχνάσματα και εργαλεία για την αποτελεσματική άρθρωση μιας ιστορίας.
Η επίδραση της δομής στο ύφος και την ιδεολογία του κειμένου και αντίστροφα.
Θεοδώρα Κατσιφή
Τι κρύβει το κουτί;
Πώς φτιάχνονται οι ιστορίες;
Από πού έρχεται η έμπνευση;
Πώς κινητοποιείται η φαντασία;
Πώς διαχειριζόμαστε το ακατέργαστο μέσα μας;
Ας αφηγηθούμε μία ιστορία!
Εστιάζοντας στην παιδική μας φωνή, απελευθερώνουμε τα εκφραστικά μας μέσα και γράψε, σβήσε, επινοούμε τη δική μας ιστορία.
Έφη Λαδά
Διαδραστικό εργαστήριο.
- Μελέτη επιλεγμένων εικονογραφημένων βιβλίων.
- Η αντιμετώπιση του κειμένου από τον εικονογράφο.
- Τα χρώματα, το στήσιμο, οι κρυφές γωνιές της εικόνας, η οπτική σε σχέση με το κείμενο
- Μελέτη διαφόρων τεχνικών εικονογράφησης.
- Δημιουργία storyboard.
Δημιουργώντας ένα Βιβλίο από τη ματιά του εικονογράφου.
Διαδραστικό εργαστήριο.
- Η δύναμη της εικόνας και η αφήγηση της ιστορίας με λίγα ή περισσότερα λόγια.
- Η θέση του κειμένου μέσα στην εικόνα και ο χώρος που καταλαμβάνει.
- Με ποιο τρόπο γίνεται η οργάνωση, ώστε να υπάρχει μια σωστή και αισθητικά άρτια σχέση κειμένου και εικόνας σαν αποτέλεσμα στο βιβλίο.
- Συζήτηση-δημιουργία, πάνω σε κείμενο με λίγα λόγια και πως θα αντιμετωπιστεί αυτό με εικονογραφική ματιά.
Πέτρος Πανάου
Πρώτη Συνάντηση – «Δεν ξέρω από πού ν’ αρχίσω!»
Σε μια αφήγηση, η αρχή είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι, αφού αυτή παίζει σημαντικό ρόλο στο να ελκύσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη και συχνά καθορίζει ακόμα και την απόφαση του αναγνώστη να διαβάσει ολόκληρη την ιστορία ή όχι. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να ξεκινούμε μια αφήγηση με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο που μπορούμε να εφεύρουμε. Όπως αναφέρει κι ο Ralph Fletcher, η πρόκληση είναι να δώσουμε στην ιστορία μας την πιο ταιριαστή και ταυτόχρονα ελκυστική αρχή. Διαβάζοντας ως συγγραφείς διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους άλλοι συγγραφείς έχουν επιλέξει να αρχίσουν τις ιστορίες τους, θα αναγνωρίσουμε όλες τις διαφορετικές επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας και την επίδραση που αυτές μπορεί να έχουν στον αναγνώστη. Στο δεύτερο μισό του εργαστηρίου, θα χρησιμοποιήσουμε μια τεχνική παραγωγής ιδεών και θα γράψουμε την αρχή μιας ιστορίας με διαφορετικούς τρόπους, ψάχνοντας για την πιο κατάλληλη και ελκυστική αρχή στην αφήγησή μας.
Δεύτερη Συνάντηση – «Όλα αυτά είναι λεπτομέρειες!»
«The bigger the issue, the smaller you write», μας συμβουλεύει ο Richard Price. Η δεξιοτεχνία με την οποία χρησιμοποιούμε την λεπτομέρεια στη γραφή μας μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια καλή και μια εκπληκτική ιστορία. Η τέχνη στη χρήση της λεπτομέρειας έγκειται στο πόσο στοχευμένα την εντάσσουμε στο κείμενό μας. Διαβάζοντας ως συγγραφείς διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους άλλοι συγγραφείς έχουν εντάξει τη λεπτομέρεια στις ιστορίες τους, θα αναγνωρίσουμε όλες τις διαφορετικές επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας και την επίδραση που αυτές μπορεί να έχουν στον αναγνώστη. Στο δεύτερο μισό του εργαστηρίου, θα δουλέψουμε πάνω στο κείμενο που θα έχουμε ξεκινήσει στην πρώτη μας συνάντηση, προσθέτοντας λεπτομέρειες σ’ αυτό. Τέλος, θα διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους κάποιοι συγγραφείς χρησιμοποιούν τη λεπτομέρεια για να συνδέσουν την αρχή και το τέλος της ιστορίας τους και θα επιχειρήσουμε να γράψουμε κι εμείς κάτι ανάλογο.
Απόστολος Πάππος
«Σκέψεις και ερωτήματα για το παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο στη προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία»
Πρώτη συνάντηση
Με ποια κριτήρια και ποιοι διαλέγουμε ένα βιβλίο για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας;
Ποια είναι τα συνήθη λάθη που συναντά ένας εκπαιδευτικός σε βιβλία που θέλει να δουλέψει στην τάξη;
Θα πρέπει ο συγγραφέας να γνωρίζει το κοινό που απευθύνεται;
Ποια βιβλία έχουμε ανάγκη σήμερα, που να αφορούν στα παιδιά προσχολικής και στα παιδιά πρωτοσχολικής ηλικίας.
Πώς αξιοποιούμε ένα παιδικό βιβλίο στο σπίτι και την τάξη;
Δεύτερη συνάντηση
Τι κάνει ένα βιβλίο για παιδιά καλό; Πώς το καταλαβαίνουμε;
Πόσο κομβικής σημασίας είναι η εικονογράφηση;
Μπορεί ένα κακό βιβλίο να αγαπηθεί από τα παιδιά;
Που αποκλίνουν και που συγκλίνουν τα κριτήρια που θέτει ένας εκπαιδευτικός με τα κριτήρια που θέτει ένας βιβλιοκριτικός;
5 βιβλία πέρα από τον τόπο και τον χρόνο που θα μπορούσαν να είναι οδηγοί μελέτης και έμπνευσης για επίδοξους συγγραφείς.
Σίσσυ Τσιφλίδου
Ορίζοντας την παιδική λογοτεχνία και τα είδη της.
Τρόποι ανάγνωσης και γραφής.
Στην πρώτη μας συνάντηση θα έχουμε την ευκαιρία μια μικρής αλλά πολύ ουσιαστικής διαδρομής: Ξεκινώντας μέσα από την ιστορική αναδρομή του όρου «παιδική λογοτεχνία» θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τους παράγοντες που συντέλεσαν στη συγκρότηση του όρου στο πέρασμα του χρόνου. Ταυτόχρονα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε ερωτήματα που αυτόματα αναδύονται όπως: Υπάρχει ένας κοινός τόπος όπου η λογοτεχνία για ενήλικες συναντιέται με τη λογοτεχνία για παιδιά; Ποιος γράφει βιβλία για παιδιά; Από πού αντλεί τα θέματά του και σε ποιον ουσιαστικά απευθύνεται; Στη συνέχεια θα γνωρίσουμε αντιπροσωπευτικά είδη, όπως το παραμύθι, το διήγημα, το μυθιστόρημα και τα βιβλία γνώσεων.
Στη δεύτερη συνάντησή μας θα γνωρίσουμε και θα συζητήσουμε βιβλία που εκπροσωπούν χαρακτηριστικές κατηγορίες του εικονογραφημένου βιβλίου και θα διαπιστώσουμε τον τρόπο που η εικόνα συνεργάζεται με το κείμενο ή αποτελεί από μόνη της, όπως στα silent books, μια ιδιαίτερη αφήγηση. Στη συζήτηση αυτή θα παρουσιαστούν χαρακτηριστικά δείγματα εικονογραφημένων που αφορούν και στις ενδιαφέρουσες κατηγορίες των διαηλικιακών βιβλίων ή των challenging picture books, εκείνων που με τις πολυμεσικές τους φόρμες, τα ιδιαίτερα καλλιτεχνικά στυλ και την εισαγωγή νέων θεμάτων προκαλούν σε διαφορετικό βαθμό το παιδί να ανακαλύψει νοήματα βαθύτερα κρυμμένα στον ιστό της αφήγησης.
Η ιδέα και ο σχεδιασμός του εργαστηρίου γραφής «Το μικρό» για το παιδικό και νεανικό βιβλίο,
είναι της Θεοδώρας Κατσιφή.
είναι της Θεοδώρας Κατσιφή.
Ολοκληρώνοντας τον κύκλο των εργαστηρίων θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης του προγράμματος.
Πρόγραμμα διεξαγωγής εργαστηρίων Από 8 Μαρτίου 2023 έως 31 Μαΐου 2023 (12 εργαστήρια - σεμινάρια) Κάθε Τετάρτη 18.30 - 20.30 Μόνο μέσω διαδικτυακών συναντήσεων |
Κόστος συμμετοχής : 300€ Έκπτωση 15% για συμμετέχοντες που θα παρακολουθήσουν και το πρόγραμμα "Το μικρό διαβάζει" Έκπτωση 10% για φοιτητές - ανέργους Έκπτωση 10% για εγγραφές μέχρι 20 Φεβρουαρίου 2023 (Οι εκπτώσεις δεν συνδυάζονται) Πληροφορίες Συμμετοχής - Επικοινωνία Οι εγγραφές πραγματοποιούνται
[email protected] |
Εισηγητές εργαστηρίων
Η Θεοδώρα Κατσιφή γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε υποκριτική
στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης, Καρόλου Κουν. Εργάστηκε ως διευθυντικό στέλεχος στον τραπεζικό χώρο, στον τομέα του marketing και των δημοσίων σχέσεων. Έχει γράψει θεατρικά έργα και σενάρια για την τηλεόραση. Από τις Εκδόσεις Ηλίβατον κυκλοφορούν τα βιβλία της Μπλε Αδιάβροχο και Κίτρινη Σημαδούρα, σε εικονογράφηση Ίριδας Σαμαρτζή. Η Κίτρινη Σημαδούρα συμπεριλήφθηκε στη Βραχεία Λίστα των Λογοτεχνικών Βραβείων του περιοδικού Αναγνώστης (2018). Το Γκούρι σημαίνει πέτρα, σε εικονογράφηση Πατρίτσιας – Ευγενίας Δεληγιάννη, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, είναι το πρώτο της αφήγημα, το οποίο διακρίθηκε με το IBBY Hellas 2022, Βραβείο «Φανή Αποστολίδου» σε συγγραφέα εκτενούς αφηγήματος, για παιδιά μεγάλων τάξεων Δημοτικού και Γυμνασίου, με το Βραβείο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ 2022, Λογοτεχνικό βιβλίο για εφήβους, με το Βραβείο ΧΑΡΤΗ 2021, Βιβλίο για παιδιά, έχει συμπεριληφθεί στη Χρυσή Λίστα Elniplex 2022 και είναι υποψήφιο στις ΒΡΑΧΕΙΕΣ ΛΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2022 (ΕΚΔΟΣΕΙΣ 2021) στην κατηγορία Βραβείο Εφηβικού-Νεανικού Λογοτεχνικού Βιβλίου. Έχει παρακολουθήσει τα εξ αποστάσεως προγράμματα «Δημιουργικής γραφής» και «Ανάγνωσης, Φιλαναγνωσίας και Παιδικής Λογοτεχνίας» του ΕΚΠΑ. Είναι εμψυχώτρια δημιουργικής γραφής σε παιδιά και ενήλικες και η δημιουργός της ιδέας και του σχεδιασμού «Το μικρό», ένα εργαστήρι γραφής για το παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο. Είναι Υπεύθυνη μυθοπλασίας και Επικεφαλής σεναριογράφος στην πρωτότυπη τηλεοπτική παιδική εκπομπή «Kookooland», που προβάλλεται στην ΕΡΤ2 και στο ΕRTflixOFFICIAL, σε παραγωγή Feelgood Productions. |
Η Έφη Λαδά γεννήθηκε σ’ ένα χωριό της Δυτικής Πελοποννήσου. Έχει εικονογραφήσει πάνω από 130 βιβλία που κάποια από αυτά έχουν μεταφραστεί στα Ιταλικά, στα Γαλλικά, στα Αγγλικά, στα Κινέζικα, στα Φλαμανδικά, στα Κορεάτικα, στα Ρωσικά, στα Κροατικά, στα Ρουμάνικα, στα Τουρκικά. Ήταν υποψήφια για το Astrid Lindgren Memorial Award και για το Hans Christian Andersen Award. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της: https://www.effielada.com/
|
Ο Δρ. Πέτρος Πανάου είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδικής Λογοτεχνίας στο University of Georgia (Athens, Georgia, U.S.A.) όπου διδάσκει αλλά και προεδρεύει του ετήσιου συνεδρίου παιδικής λογοτεχνίας της Georgia. Έχει επίσης διδάξει στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, καθώς και στο Illinois State University, Central Michigan University και Boise State University. Έχει δημοσιεύσει μία μονογραφία και πληθώρα άρθρων για την παγκόσμια παιδική λογοτεχνία. Έχει μεταφράσει δύο ακαδημαϊκούς τόμους από τα Αγγλικά στα Ελληνικά, και συχνά παρουσιάζει το ερευνητικό του έργο σε τοπικά και διεθνή συνέδρια. Τον τελευταίο καιρό, το έργο του επικεντρώνεται στην καλλιέργεια της κοινωνικής φαντασίας μέσα από τη λογοτεχνία. Βιντεογραφημένη σχετική παρουσίασή του στο Κογκρέσο της ΙΒΒΥ είναι διαθέσιμη στον πιο κάτω σύνδεσμο: https://youtu.be/4K-JLgzdTus .
Έχει συντονίσει Ευρωπαϊκά προγράμματα που επικεντρώνονται στην παιδική λογοτεχνία. Είναι επίτιμο μέλος του συμβουλίου του Κυπριακού ΙΒΒΥ, ενώ υπήρξε μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου του Αμερικανικού Τμήματος της ΙΒΒΥ. Έχει συμμετάσχει σε διάφορες επιτροπές βραβείων παιδικής λογοτεχνίας, όπως τα Newbery Awards στις Η.Π.Α. και τα Κρατικά Βραβεία Παιδικής Λογοτεχνίας στην Κύπρο. Υπηρέτησε ως διευθυντής του περιοδικού Bookbird: A Journal of International Children's Literature και ως πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής για τη διοργάνωση του Παγκόσμιου Κογκρέσου της ΙΒΒΥ στην Αθήνα το 2018. Το πρώτο του crossover μυθιστόρημα κυκλοφόρησε το 2022, με τίτλο «Επιχείρηση ΛΟΓΟΣ – Το Μυστήριο του Κινητού». Μέσα στο 2023, αναμένεται να κυκλοφορήσει το δεύτερο του μυθιστόρημα με τίτλο «Επιχείρηση ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ – Το Μυστήριο του Κινητού 2». |
Ο Απόστολος Πάππος γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976.
Σπούδασε πολλά παιδαγωγικά και αρκετή ελληνική φιλολογία. Είναι νηπιαγωγός επί είκοσι χρόνια, όσα περίπου διαβάζει παιδικά βιβλία σε παιδιά και μεγάλους. Από το 2012 γράφει για βιβλία στον ιστότοπο ELNIPLEX.COM. Στη μικρή του κόρη διαβάζει από πέντε μηνών. Ίσως κάποτε βαρεθεί. Αλλά οι ιστορίες και οι στιγμές δε θα χαθούν ποτέ. Έχει γράφει πάνω από δέκα εκπαιδευτικά βιβλία με τελευταίο το «Πρόσωπο Ζώο Πράγμα» (10/2022) από τις Εκδόσεις Πατάκη. Μεταδίδει την εμπειρία, τη γνώση και τις ιδέες του σε θέματα εκδόσεων, φιλαναγνωσίας, επιμέλειας και προσέγγισης βιβλίων από εκπαιδευτικούς, γονείς και συγγραφείς με ομιλίες, σεμινάρια, επιμορφώσεις, καθοδηγητικές συναντήσεις. |
Η Σίσσυ Τσιφλίδου είναι Εκπαιδευτικός, Δρ. Παιδικής Λογοτεχνίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κριτικός παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας. Στο πλαίσιο των καινοτόμων δράσεων έχει εκπονήσει πλήθος προγραμμάτων που αφορούν κυρίως στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας αλλά και τη συμβολή της λογοτεχνίας στη διδακτική της ιστορίας, ενώ επί σειρά ετών έχει οργανώσει και λειτουργήσει Λέσχες Ανάγνωσης για παιδιά του Δημοτικού.
|
Με την υποβολή της αίτησης συμμετοχής δεν κατοχυρώνεται την θέση σας στο πρόγραμμα Το μικρό.
Η κατοχύρωση της θέσης σας στο πρόγραμμα γίνεται ύστερα από την πλήρη καταβολή του κόστους συμμετοχής.
Μετά την υποβολή της αίτησης σας θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για τις λεπτομέρειες της κατοχύρωσης της θέσης σας.
Η κατοχύρωση της θέσης σας στο πρόγραμμα γίνεται ύστερα από την πλήρη καταβολή του κόστους συμμετοχής.
Μετά την υποβολή της αίτησης σας θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για τις λεπτομέρειες της κατοχύρωσης της θέσης σας.